Skip links

Ένα πείραμα που θα σας αποδείξει ότι “Η Γεύση είναι Εμπειρία!”

Αν είμαι σίγουρη για ένα πράγμα, μέσα από τα χρόνια που συνεργάζομαι με επιχειρήσεις στον χώρο της Εστίασης, αυτό είναι το εξής: Η Γεύση είναι Εμπειρία!

Άς κάνουμε το εξής πείραμα:

Ξεχάστε για τα επόμενα λεπτά την όποια επαγγελματική σχέση μπορεί να έχετε με τον κλάδο της εστίασης! Αν είστε ιδιοκτήτης ή υπάλληλος κάποιου εστιατορίου ή bar… Απλά βγάλτε το από το μυαλό σας!
Ελάτε να σκεφτούμε μαζί όλες της φορές που έχουμε επισκεφθεί ή παραγγείλει κάτι από μία επιχείρηση εστίασης, σαν πελάτες. Είχε ποτέ σημασία μόνο το αίσθημα της πείνας και η ανάγκη μας για φαγητό εκείνη τη στιγμή;
Για την ακρίβεια, σας έχει τύχει ποτέ να είστε με μία παρέα κάπου έξω, τα μέλη της οποίας αποφασίζουν να πάνε κάπου για φαγητό. Εσείς εκείνη την ημέρα μπορεί να μην πεινούσατε, ή να είχατε υποσχεθεί στον εαυτό σας ότι δε θα φάτε κάτι άλλο. Αρχικά σκεφτήκατε ότι θα ακολουθήσετε κι απλά θα πάρετε κάτι να πιείτε… Τελικά όμως απολαύσατε κι εσείς το ίδιο γεύμα, μαζί με την παρέα σας! Τι μπορεί να σας οδήγησε σε αυτό;
Σίγουρα βοήθησε η πρόθεση όλης της παρέας! Βοήθησε όμως κι ο κατάλογος που πιάσατε στα χέρια σας και είδατε ένα πιάτο με ενδιαφέρουσα περιγραφή.
Τα διάφορα πιάτα που είδατε να “περιφέρονται” στον χώρο από τους υπαλλήλους του μαγαζιού, καθώς τα πήγαιναν στα διπλανά τραπέζια. Η μυρωδιά από αυτά τα πιάτα. Πολύ πιθανόν κάποιο μπαχαρικό, ή κάτι συγκεκριμένο που είδατε να σας θύμισε μία γεύση που σας αρέσει.
Η συζήτηση με την παρέα σας, για το τι βρήκαν ενδιαφέρον μέσα στον κατάλογο. Κάποιο πιάτο που είδαν οι ίδιοι κι εσείς δεν του δώσατε σημασία. Έπειτα από τη συζήτηση όμως, θα θέλατε να το δοκιμάσετε κι αυτό…Σας έκανα να πεινάσετε, ή όχι ακόμα;

Το Συμπέρασμα:

Το παράδειγμα που σας παρουσίασα αποτελεί μόνο μία από τις περιπτώσεις που μας αποδεικνύει ότι δεν είμαστε σε έναν χώρο όπου προσφέρουμε απλά λύσεις γεύματος και διατροφής. Είμαστε σε έναν χώρο που προσφέρει εμπειρία.
Υπάρχουν πολλές παραλλαγές, ανάλογα με το αν ο πελάτης έρχεται στον χώρο σας ή βρίσκεται στον δικό του, αν είναι μόνος του ή με παρέα κλπ. Σε κάθε περίπτωση, αυτό που έχει σημασία είναι ότι εκτός από το πιάτο ή το ποτό του, θα παραλάβει από εσάς και την εμπειρία της επιχείρησής σας. Την εμπειρία ότι οι πελάτες σας έρχονται σε εσάς για να περάσουν καλά. Θα δοκιμάσουν γεύσεις από ανθρώπους που ξέρουν να τους προσφέρουν έναν γευστικό συνδυασμό, ενώ οι ίδιοι δε θα χρειαστεί να κουνήσουν ούτε το μικρό τους δαχτυλάκι!

Εκτός αυτών, οι πελάτες σας έρχονται σε εσάς για να ξεφύγουν από την καθημερινότητα που βρίσκονταν πριν διαβούν στο κατώφλι σας, γιατί πολύ απλά αξίζουν την εμπειρία που τους προσφέρετε εσείς!

Είναι τόσο σημαντικά όλα αυτά τα συναισθήματα και το κύριο χαρακτηριστικό τους είναι ότι κρύβονται πάντα στις μικρές λεπτομέρειες. Γι’αυτό και η ανάλυση του πως μπορούμε να προσφέρουμε μία δυνατή και μοναδική εμπειρία που θα κάνει τους πελάτες μας να έρχονται στο μαγαζί μας ξανά και ξανά ξεφεύγει κατά πολύ από την έκταση ενός μόνο άρθρου.
Αν είναι όμως να κλείσω με κάποιο σημαντικό key point για την εμπειρία που μπορείτε να προσφέρετε, είναι το εξής:
Ρωτήστε τον εαυτό σας και τους συνεργάτες σας:

“Πως μπορούμε να κάνουμε τον χώρο μας και τη συμπεριφορά μας να αποπνέουν τη μεγαλύτερη δυνατή ζεστασιά, οικειότητα και πάθος για αυτό που προσφέρουμε;”

(Με την προϋπόθεση ότι αυτό γίνεται με τον πιο φυσικό τρόπο που θα κάνει τους πελάτες σας να νιώθουν άνετα κι όχι άβολα…)
Εκεί βρίσκονται οι δικές σας μικρές λεπτομέρειες, οι οποίες περιμένουν να τις αναδείξετε!

 

This website uses cookies to improve your web experience.
Explore
Drag