Συνέντευξη της Dingo Marketing Team στην εφημερίδα Ροδιακή - Dingo Marketing Team
Δείξε τα όλα
Συνέντευξη της Dingo Marketing Team στην εφημερίδα Ροδιακή
dingo marketing team Ραφαήλ Κουδούνης Μάνος Τεχνίτης Παναγιώτης Τουβράς Συνέντευξη

Η συνέντευξη δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Ροδιακή στις 21/04/2019 με τίτλο Dingo Marketing Team: «Αυτοί οι Μικροί Έχουν Θράσος»:

Για όσους δεν την ξέρουν, η Dingo Marketing Team είναι μια από τις πιο δραστήριες νέες εταιρίες πάνω στη Ρόδο. Είναι η εταιρία που πολύ καιρό τώρα μας μιλά για το digitalmarketing, τις προοπτικές του διαδικτύου και των νέων τεχνολογιών. Μέσα σε λίγα χρόνια κατάφεραν να κάνουν τη διαφορά όχι μόνο στη Ρόδο αλλά και πανελληνίως,  μέσα από τις πολλές διακρίσεις τους. Ο Ραφαήλ Κουδούνης, ο Παναγιώτης Τουβράς και ο Μάνος Τεχνίτης, ιδρυτές της εταιρίας, μας μιλούν για το «επιχειρηματικό τους ταξίδι» και για τους εαυτούς τους.

Είστε μια σχετικά νέα εταιρία και ίσως η πρώτη στη Ρόδο που ασχολείται οργανωμένα με το DigitalMarketing. Πώς ήταν το ταξίδι αυτό μέχρι τώρα;

Ραφαήλ:Ένα πολύ συναρπαστικό ταξίδι με αρκετές προκλήσεις. Ξεκινήσαμε πολύ ταπεινά. Από το σαλόνι της γιαγιάς μου για την ακρίβεια. Σταδιακά αναπτυχθήκαμε με δικούς μας πόρους και σήμερα η Dingoέχει προσωπικό 8 άτομα. Είμαι περήφανος να λέω ότι δεν πήραμε ποτέ ούτε δάνειο, ούτε ΕΣΠΑ, ούτε τίποτα.

Όταν ξεκινήσαμε, το «DigitalMarketing» και πόσο μάλλον το «integratedcampaign» ήταν έννοιες άγνωστες. Όχι μόνο για το Ροδιακό κοινό, αλλά για τους περισσότερους Έλληνες. Η επιμονή μας όμως μας έχει κάνει πλέον να βρισκόμαστε μπροστά από τις εξελίξεις, ενώ η  η σταδιακή υιοθέτηση των τεχνολογικών μέσων, μας έκανε πλέον «αναγκαίους» για τις επιχειρήσεις.

Παναγιώτης:Θυμάμαι τα πρόσωπα των πρώτων πελατών μας όταν άκουγαν για πρώτη φορά αυτούς τους ορισμούς. Τους φαίνονταν «κινέζικα». Από την μια είχε πλάκα, από την άλλη όμως ήταν και δύσκολο γιατί δεν μπορούσες να προσφέρεις μια υπηρεσία που ο άλλος δεν αντιλαμβανόταν…

Τώρα την αντιλαμβάνονται;

Μάνος:Ξεκάθαρα όχι!

Ραφαήλ:Όχι απόλυτα θα έλεγα εγώ. Έχει να κάνει περισσότερο με το χαρακτήρα του ιδιοκτήτη ή του διευθυντή της κάθε επιχείρησης. Είμαστε τυχεροί γιατί πλέον οι περισσότεροι πελάτες μας καταλαβαίνουν τι κάνουμε και ποια είναι η προστιθέμενη αξία που προκύπτει από τις υπηρεσίες μας. Με λίγα λόγια, αυτό που προσφέρουμε είναι αποτελεσματικές ενέργειες. Εφόσον ξεκινήσει μια συνεργασία με σωστές βάσεις, ο πελάτης βλέπει μόνος του τα αποτελέσματα των ενεργειών μας. Οπότε ακόμα και να «μην καταλαβαίνει τι κάνουμε», βλέπει το αποτέλεσμα, οπότε στο τέλος δεν τον απασχολεί!

Μάνος:Εν ολίγοις, όσο περνά ο καιρός, τόσο περισσότερο οι έννοιες και τα εργαλεία του marketingγίνονται περισσότερο γνωστά. Χωρίς να σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις της Ρόδου έχουν απόλυτη εξοικείωση με αυτά, το σίγουρο είναι ότι τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα.

Πρόσφατα κερδίσατε 3 βραβεία στα TourismAwards. Πέρυσι είχατε κερδίσει άλλο ένα, ενώ τον Νοέμβριο λάβατε και ένα Διεθνές Βραβείο στα «W3». Πώς νιώθετε, που αν και τόσο νέοι έχετε τόσο σημαντικές διακρίσεις;

 Μάνος:Τα βραβεία όπως και κάθε άλλη διάκριση, όσο σημαντική κι αν είναι, αποτελούν απλώς μια ένδειξη. Ένα δείκτη για το που βρίσκεσαι και τίποτα παραπάνω.

Υπόλοιποι:Συμφωνώ απόλυτα.

Τι δείχνει λοιπόν αυτός ο δείκτης;

Ραφαήλ:Ο δείκτης μας λέει ότι πράγματι κάνουμε αυτό που πρεσβεύουμε. Το αποτέλεσμα. Δεν έχει κανένα απολύτως νόημα να σε πληρώνει ο πελάτης σου απλά για να έχει μια ιστοσελίδα ή για να βλέπει τα κοινωνικά του δίκτυα να ανανεώνονται. Αυτό που τους απασχολεί – όπως θα απασχολούσε κι έμενα- είναι να βλέπουν το αποτέλεσμα των ενεργειών σου.

Επίσης, ο δείκτης αυτός μας λέει και κάτι άλλο. Ότι το να είμαστε αφοσιωμένοι σε αυτό που κάνουμε, μόνο σε καλό βγαίνει. Όσο περίεργο κι αν ακούγεται, σταματήσαμε να προσαρμοζόμαστε στις κακώς νοούμενες «απαιτήσεις» των πελατών. Αντίθετα, βάζουμε τους δικούς μας όρους στο πώς πρέπει να γίνει τι. Διότι ξέρουμε ότι μόνο έτσι πρόκειται να πετύχει το πρότζεκτ. Αν, παρόλα αυτά κάποιος συνεχίζει να επιμένει για κάτι το οποίο θεωρούμε ότι δεν θα είναι αποδοτικό, επιλέγουμε να μη συνεργαστούμε. Προτιμούμε να «χάσουμε» τον πελάτη και τα χρήματα του παρά να κάνουμε κάτι που δεν θα του αποδώσει.

Αυτό δεν είναι λίγο αυστηρό; Πώς το παίρνουν;

Ραφαήλ:Ναι είναι πολύ αυστηρό. Αλλά όταν έχεις στόχο το βέλτιστο αποτέλεσμα πρέπει να είσαι αυστηρός πρώτα με τον εαυτό σου, αλλά και με τους εντολείς σου αν χρειαστεί. Βέβαια, οι πελάτες που έχουμε καταλαβαίνουν το σκοπό μας και το εκτιμούν. Αλλιώς δεν θα ήταν πελάτες μας…

Παναγιώτης:Θυμάμαι κάποια στιγμή σε ένα πρώτο ραντεβού, ήρθε ο ιδιοκτήτης μιας πολύ μεγάλης ροδίτικης εταιρίας μαζί με έναν από τους διευθυντές του, γύρω στα 50. Όταν, λόγω της κουβέντας χρειάστηκε να τους πούμε λίγο πολύ ότι «ή θα συνεργαστούμε με αυτόν τον τρόπο ή δεν θα συνεργαστούμε καθόλου» έπαθαν σοκ. Φεύγοντας, ο διευθυντής είπε με επικριτικό ύφος στον ιδιοκτήτη «αυτοί οι μικροί έχουν θράσος» (γέλια από τους υπόλοιπους). Βέβαια, το γιατί υπήρχε αυτό το θράσος το κατάλαβαν αφότου τελικά συνεργαστήκαμε και είδαν τα αποτελέσματα της στρατηγικής. Την ιστορία μας αυτή μας τη διηγήθηκαν μετά από πολύ καιρό.

Πρέπει να είστε λοιπόν πολύ περήφανοι που τελικά τους αποδεικνύετε ότι έχετε δίκιο!

Μάνος:Είμαστε αν και δεν είναι αυτοσκοπός. Σκοπός είναι να γίνει σωστά η δουλειά και ο πελάτης να δει τα αποτελέσματα που περιμένει. Αν υπάρχει κάτι για το οποίο είμαστε περισσότερο περήφανοι απ’ όλα, αυτό είναι η ομάδα της Dingo. Αποτελείται από 8 άτομα και όλοι πολύ παθιασμένοι με τη δουλειά και πιο πολύ με τη Dingo!

Επί τη ευκαιρία Μάνο θα ήθελα να σε ρωτήσω, πώς ένας δικηγόρος βρέθηκε συνιδρυτής σε μια εταιρία Marketing& Τεχνολογίας;

Μάνος:Όπως ξέρεις εκτός από δικηγόρος είμαι και εγκληματολόγος. Έτσι λοιπόν, η Dingoείναι μια ευκαιρία να εφαρμόζω στην πράξη τις γνώσεις μου στις εγκληματολογικές επιστήμες, όσο εντύπωση κι αν σου κάνει. Δεν έχω τόσο ενεργή συμμετοχή όσο οι υπόλοιποι στα θέματα καθημερινής λειτουργίας, αλλά ασχολούμαι περισσότερο με το ερευνητικό κομμάτι της εταιρίας, ιδιαίτερα σε ότι έχει να κάνει με το customerprofilingκαι τους τρόπους υιοθέτησης των νέων τεχνολογιών. Και επίσης,  εννοείται ότι συμβουλεύω τους πελάτες σε θέματα ηλεκτρονικής νομοθεσίας,  GDPRκλπ. Τέλος, ως γνωστόν τρέφω μεγάλο ενδιαφέρον για τις νέες τεχνολογίες και για τη χρήση τους στην καθημερινότητα, που θα είναι μάλιστα και θέμα του διδακτορικού μου ως δικηγόρος – εγκληματολόγος. Οπότε είναι πολύ σημαντικό για μένα να βλέπω και πολλά πράγματα στην πράξη. Βέβαια, το να έχουν συνεργάτη έναν δικηγόρο, είναι δύσκολο για τους άλλους δύο! Με θεωρούν ιδιότροπο και ισχυρογνώμονα(!).

Εκτός από συνεργάτες είστε και φίλοι απ’ όσο ξέρω. Αυτό είναι καλό ή κακό σε μια συνεργασία;

Παναγιώτης:Είμαστε φίλοι από πολύ μικροί, και σπουδάζαμε μαζί στη Θεσσαλονίκη. Το καλό με το να είμαστε πρώτα φίλοι και μετά συνεργάτες, είναι ότι δεν παρεξηγούμε ο ένας τον άλλον. Ο τρόπος που δουλεύουμε στη Dingoέχει πολύ άγχος και πίεση γιατί πρέπει όλα να είναι στην ώρα, τους σε συγκεκριμένες ημερομηνίες και με το κατάλληλο αποτέλεσμα. Λειτουργούμε με αυστηρά χρονοδιαγράμματα που πρέπει να τηρούνται οπωσδήποτε για κάθε πλάνο. Είναι λογικό λοιπόν στη δουλειά να βγαίνει πολύ ένταση και άγχος.  Αλλά, στο τέλος της ημέρας είμαστε σαν να μη συνέβη τίποτα (γέλια από τους υπόλοιπους).

Υπήρξε κάτι που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξή σας;

Ραφαήλ:Τρία πράγματα είναι νομίζω πολύ καθοριστικά. Το πρώτο είναι να πράττεις με συνείδηση. Να αντιμετωπίζεις τόσο τη δουλειά σου όσο και τον πελάτη σου με ευσυνειδησία. Δεύτερο, είναι η συνεχής μόρφωση, σίγουρα αναφορικά με τη δουλειά αλλά και για πράγματα έξω από αυτήν. Γενικότερα δηλαδή η προσωπική καλλιέργεια. Τρίτο και εξ ίσου σημαντικό είναι ο σωστός καταμερισμός των εργασιών και του χρόνου, ειδικά στη συγκεκριμένη δουλειά.

Όλοι ψάχνουνε μυστικά της επιτυχίας, και έχουν γραφτεί χιλιάδες βιβλία. Τα πράγματα, όμως, νομίζω τελικά είναι πολύ απλά: «Να κάνεις αυτό ακριβώς που υπόσχεσαι» και τίποτα λιγότερο. Δυστυχώς, η νοοτροπία του λαού μας, μας αναγκάζει να πρέπει να αποδεικνύουμε τα αυτονόητα…

Κλείνοντας, θέλετε να μας πείτε δυο λόγια για τις εφαρμογές που βραβεύθηκαν;

Ραφαήλ:Βεβαίως. Η πρώτη είναι το Reviewsdock, η οποία πήρε ασημένιο βραβείο στην κατηγορία «BestNewSolutionforTourism». Αυτό που κάνει η εφαρμογή είναι να βοηθά τις επιχειρήσεις να αυξάνουν τα θετικά τους σχόλια σε ιστοσελίδες κριτικών όπως είναι το  Tripadvisor, το GoogleMyBusiness, το HolidayCheckκ.λπ. Η εφαρμογή προέκυψε από την αυξανόμενη ανάγκη που έχουν οι τουριστικές επιχειρήσεις να λαμβάνουν καλή βαθμολογία στις συγκεκριμένες ιστοσελίδες. Την πρώτη χρονιά εφαρμόστηκε στη Φάρμα Ρόδου, οπότε και τα αποτελέσματα ήταν θεαματικά. Στη συνέχεια έγινε σταδιακά διαθέσιμη και για άλλες επιχειρήσεις.

Η δεύτερη εφαρμογή λέγεται «TreasureHunt» η οποία επίσης έχει «δουλευτεί» στην πράξη. Ουσιαστικά, είναι ένα κυνήγι θησαυρού για touroperatorsμε την χρήση κινητού τηλεφώνου, η οποία εκμεταλλεύεται σύγχρονες τεχνολογίες, όπως proximity, GPS, QR, NFCκαι επαυξημένη πραγματικότητα, ώστε να προσφέρει στον χρήστη-τουρίστα μια πιο ολοκληρωμένη τουριστική εμπειρία στο να ανακαλύψει έναν προορισμό ή μια τοποθεσία.