4 Συμβουλές για το Digital Marketing Ενός Εστιατορίου! – Dingo
Δείξε τα όλα
4 Συμβουλές για το Digital Marketing Ενός Εστιατορίου!

Η επίδραση του διαδικτύου στην καθημερινότητά μας είναι πλέον κάτι παραπάνω από δεδομένη. Πέρα από τον χρόνο που επενδύεται καθημερινά από τον καθένα μας σε προσωπικό επίπεδο, το παγκόσμιο εμπόριο και ο επιχειρηματικός κλάδος είναι τομείς που έχουν αναδιοργανωθεί και προσαρμοστεί στη νέα αυτή πραγματικότητα.

Κάθε ιδιοκτήτης μικρής, μεσαίας ή πολυεθνικής επιχείρησης οφείλει να κατανοεί και να εκμεταλλεύεται τη δύναμη του διαδικτύου και του digital marketing. Αν το αγνοήσει, υπάρχει ο κίνδυνος να μείνει πίσω, μιας και οι άμεσοι ανταγωνιστές πιθανότατα να το κάνουν πριν από αυτόν και να προλάβουν να καρπωθούν τα οφέλη.

Συγκεκριμένα για τον κλάδο των εστιατορίων μια διαδικτυακή παρουσία είναι το 1ο βήμα για να ξεκινήσει αυτή η «online βιτρίνα». Όπως σε ένα φυσικό κατάστημα η πρόσοψη πρέπει να λειτουργεί θετικά αφού είναι η πρώτη εντύπωση στον καταναλωτή, έτσι και οι ιστοσελίδες ενός εστιατορίου οφείλουν να διατηρούνται σε εντυπωσιακή φόρμα. Παρακάτω θα δούμε μερικά tips και τακτικές που ένα εστιατόριο μπορεί να εκμεταλλευτεί ώστε να δει τα μέγιστα οφέλη από μια διαδικτυακή στρατηγική.

#1 Καταπολέμηση των low hours χρησιμοποιώντας το Facebook.

Όλα τα εστιατόρια έχουν στιγμές κατά της οποίες η κίνηση είναι χαμηλή έως μηδενική. Αυτό ναι μεν είναι απόλυτα λογικό, όμως ο αντίκτυπος του στα συνολικά έσοδα είναι βαρύς. Σίγουρα θα βόλευε τον κάθε ιδιοκτήτη και κυρίως τους εργαζόμενους να υπήρχε μια πιο βατή ροή πελατών, αντί των συνηθισμένων rush hours πχ 7-10 το βράδυ. Αυτό κάποιος θα μπορούσε βιαστικά να σκεφτεί πως είναι αδύνατον να αλλάξει. Κάποιος όμως που κατανοεί τις δυνατότητες του Facebook Business Manager μπορεί να φτιάξει μια στοχευμένη διαφήμιση που απευθύνεται μονάχα σε τοπικούς πελάτες. Μπορεί δηλαδή να οργανωθεί μια καμπάνια για άτομα με διεύθυνση κατοικίας σε συγκεκριμένη χιλιομετρική απόσταση από το εστιατόριο και να τους γίνει προσφορά για τις συγκεκριμένες «νεκρές ώρες» του εστιατορίου. Πολύ έυκολα έτσι προσελκύονται πελάτες που σε καμία περίπτωση δεν θα επισκέπτονταν το εστιατόριό μας εκείνες τις ώρες.

#2 Διάδoση της φήμης τοπικά μέσω του Instagram.

Το Instagram απότελει μια ακόμη πλατφόρμα που έχει κατακλυστεί από φωτογραφίες και προωθητικά βίντεο μικρής διάρκειας εστιατορίων παγκοσμίως. Χρόνο με το χρόνο αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη δυναμική αφού το καλοκαίρι του 2018 έφτασε αισίως τους 1 δισεκατομμύριο χρήστες. Κάποιος που ερευνά τακτικά τις τάσεις του digital marketing και παρακολουθεί τη φωτογραφική «μόδα» στο χώρο του φαγητού, θα παρατηρήσει την εμφανή διαφορά στην ποιότητα του τρόπου απεικόνισης των φαγητών, ανάμεσα στο Instagram και τα υπόλοιπα social media. Οι φωτογραφίες πέρα από προσεγμένες, απαρτίζονται επίσης σε μεγάλο βαθμό από το ανθρώπινο στοιχείο, πχ το πιάτο κοντά στην κάμερα με τις σιλουέτες πολλών πελατών στο background. Πέρα δηλαδή από το ξεκάθαρο μήνυμα της προβολής του φαγητού, περνάει υποσυνείδητα η αίσθηση του γεμάτου, ζωηρού και άρα επιτυχημένου εστιατορίου.

Στο Instagram υπάρχουν συγκεκριμένα hashtags (πχ #lovefood) τα οποία είναι στα κορυφαία παγκοσμίως όσον αφορά τη χρήση και την αναγνώριση, δείχνοντας το πόσο κοινό είναι οι χρήστες του να δημοσιεύουν εικόνες και γενικά να ασχολούνται με την έρευνα και αξιολόγηση εστιατορίων. Έτσι πραγματοποιείται μια αυτοδιαχειριζόμενη κατηγοριοποίηση του τύπου εστιατορίων και γευμάτων σε υπο-ομάδες, δημιουργώντας κύκλους ενδιαφερόμενων που αυξάνουν την εταιρική φήμη.

Μια άλλη πολυχρησιμοποιημένη τακτική είναι η συνεργασία με influencers. Άτομα δηλαδή που έχουν αποκτήσει μεγάλο κοινό ακολούθων και κάθε τους δημοσίευση θα φτάσει σε δεκάδες χιλίαδες μάτια ή και παραπάνω. Μπορεί να είναι δημόσια πρόσωπα ή απλά προφίλ με ενδιαφέρον υλικό, που μέρος της δραστηριοποίησής τους αφορά την προώθηση συγκεκριμένων επιχειρήσεων. Συνήθως η συνεργασία αφορά δωρεάν γεύμα ή κάποιο χρηματικό ποσό από πλευράς του επιχειρηματία, με αντάλλαγμα τη δημοσίευση θετικών κριτικών και πολλών φωτογραφιών στο χώρο. Είναι πολύ σημαντικό οι influencers να είναι δημοφιλείς σε άτομα και πιθανούς πελάτες του εστιατορίου και όχι απλά διάσημες προσωπικότητες. Υπάρχουν συγκεκριμένες μέθοδοι που μπορούν να εντοπιστούν τέτοιες ευκαιρίες και να χρησιμοποιηθούν σωστά για να διαδοθεί η φήμη χωρίς να σπαταλείται ανούσια το budget.

 

#3 Χτίσιμο πελατειακής πιστότητας μέσα από το website.

Στην πιο βασική της μορφή, μια ιστοσελίδα πληροφορεί τους επισκέπτες για την τοποθεσία, το τηλέφωνο, τον χώρο και το μενού ενός εστιατορίου. Μια τέτοια φτωχή διαρύθμιση θα ήταν αποδεκτή 10-15 χρόνια πριν. Πλέον όμως ένας τέτοιος περιορισμός βγάζει αμέσως την εντύπωση μιας παραμελημένης επιχείρησης που έχει μείνει πίσω στο χρόνο. Οι δυνατότητες μιας ιστοσελίδας είναι ατελείωτες όσον αφορά το πόσο αποτελεσματικά μπορεί να ενημερώσει τον επισκέπτη, να του τραβήξει την προσοχή και κυρίως να τον ωθήσει να επισκεφτεί το κατάστημά μας.

Μια πολύ διαδεδομένη πρακτική είναι η συλλογή στοιχείων με τη δημιουργία λογαριασμού στην ιστοσελίδα, ώστε ο πελάτης να επωφεληθεί απο μελλοντικά εκπτωτικά κουπόνια και προσφορές. Η πιστότητα, δηλαδή οι επαναληπτικές επισκέψεις ή παραγγελίες ενός πελάτη είναι η καρδιά ενός εστιατορίου και η κύρια πηγή εσόδων. Μοναδική εξαίρεση αποτελούν για παράδειγμα τα τουριστικά εστιατόρια που έχουν συνεχόμενη ροή νέων πελατών. Για όλους τους άλλους τύπους εστιατορίων οι πελάτες που συνεχώς προτιμούν ξανά και ξανά τον χώρο μας είναι υψίστης σημασίας. Μερικές δοκιμασμένες τεχνικές είναι οι εξής:

«Στην 3η παραγγελία έκπτωση -50%.»

«Με 10 ηλεκτρονικές παραγγελίες άνω των 20 ευρώ, έχετε έκπτωση -20% για 2 μήνες.»

Όλα τα μεγάλα εστιατόρια σε διεθνείς αγορές με έντονο ανταγωνισμό χρησιμοποιούν τακτικά αυτές τις μεθόδους και πολλές άλλες, τις οποίες τρέχουν στην ιστοσελίδα τους και πάντα στηριζόμενα στο χτίσιμο του προφίλ του κάθε πελάτη.

#4 Δημιουργία εντυπώσεων μέσα από μια food expo.

Η διοργάνωση μιας εκδήλωσης με θέμα το φαγητό σε υπαίθρια κεντρική τοποθεσία αποτελεί ξεκάθρα trend των τελευταίων ετών στην Ελλάδα. Συνήθως αφορά πολλά τοπικά εστιατόρια τα οποία συμμετέχουν με τον πάγκο ή την καντίνα τους στον εκθεσιακό χώρο, προσφέροντας τα πιο δημοφιλή πιάτα τους σε χαμηλότερη τιμή. Πρόκειται για πρακτική που διευρύνει το κοινό-στόχο με σκοπό αρχικά να ενημερωθούν για την ποιότητα της επιχείρησης και κυρίως να δημιουργηθεί το ενδιαφέρον και η πιστότητα για το μέλλον. Αυτό μπορεί να πραγματοποιηθεί μετά από συνεννόηση πολλών επιχειρηματιών, ή και μεμονωμένα με οργανωμένη προώθηση από τα κοινωνικά μέσα, τα οποία θα κάνουν την εκδήλωση γνωστή σε μεγαλύτερο κοινό.

Όποιο και αν είναι το τωρινό επίπεδο του εστιατορίου σας, μια ενεργή παρουσία στο διαδίκτυο αποτελεί πλέον απαραίτητη προϋπόθεση για να διαδοθεί η φήμη, να αποκτηθούν και να διατηρηθούν οι νέοι επισκέπτες. Η καμπάνια πρέπει να εκτελείται από έμπειρους marketing managers, ικανούς να φέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα και κυρίως αυτό να επιτευχθεί με όσο το δυνατόν πιο λογικό κόστος για τον επιχειρηματία.