Συνέντευξη του Ραφαήλ Κουδούνη στην Εφημερίδα "Ροδιακή" – Dingo
Δείξε τα όλα
Συνέντευξη του Ραφαήλ Κουδούνη στην Εφημερίδα "Ροδιακή"

Μεγάλη χαρά η φιλοξενία της συνέντευξης του Ραφαήλ Κουδούνη, διαχειριστή της εταιρίας Dingo Marketing Team I.K.E. στην Εφημερίδα «Ροδιακή».

Μιλήστε μας με δύο λόγια για την επιχείρησή σας.
Η Dingo Marketing Team ασχολείται με το εφαρμοσμένο marketing και ειδικά στο digital κομμάτι. Ως επιχείρηση υφίσταται από το 2011, και τολμώ να πω ότι είναι η πρώτη εταιρία digital marketing στη Ρόδο. Είμαστε όλοι νέοι σε ηλικία, ο καθένας με εξειδίκευση σε ένα συγκεκριμένο τομέα. Έτσι, το καλό είναι ότι μπορούμε να καλύψουμε πολλές διαφορετικές ανάγκες συνδυάζοντας ταυτόχρονα πολλές υπηρεσίες. Αυτό που στο εξωτερικό απoκαλείται «360 Marketing Agency».
Δηλαδή με τι καταπιάνεται μια εταιρία digital marketing;
O στόχος της είναι ένας: Η αύξηση των πελατών και των πωλήσεων σε μια επιχείρηση. Τα υπόλοιπα είναι ψιλά γράμματα, δεδομένου ότι η τεχνολογία οι τεχνικές και τα διαθέσιμα «εργαλεία» εξελίσσονται με τέτοια ταχύτητα, που για κάποιον που δεν είναι η δουλειά του είναι δύσκολο να τα παρακολουθήσει. Πόσο μάλλον, δε, να επιλέξει και τα κατάλληλα για την περίπτωση του.

"Tον επιχειρηματία στο τέλος της μέρας δεν τον ενδιαφέρει τι έκανες αλλά αν αυτό που έκανες του έχει αποφέρει χρήματα. Διότι, για τον δικό μας κλάδο αυτό είναι και το ζητούμενο".

Μιας και κάνετε αναφορά σε «εργαλεία» μπορείτε να μας δώσετε κάποια παραδείγματα;
Στο digital marketing τα εργαλεία, όπως ανέφερα, είναι πάρα πολλά και ποικίλουν ανάλογα με το είδος του προϊόντος ή της υπηρεσίας που θέλουμε να «μαρκετάρουμε». Για τα εστιατόρια και τα ξενοδοχεία υπάρχει το «Tripadvisor» που εντάσσεται στην κατηγορία του Directory Listing. Το «Search Engine Marketing» και το «Google Adwords» αφορά κάθε επιχείρηση που πουλά τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της μέσω διαδικτύου. Το γνωστό «Social Media Marketing» το χρησιμοποιεί μια επιχείρηση είτε για να αυξήσει τη φήμη της, είτε ακόμα και να αυξήσει τους πελάτες της.
Για μια εταιρία digital marketing, τα εργαλεία αυτά ως μεμονωμένα δεν έχουν τόσο ενδιαφέρον όσο έχει ο συνδυασμός τους. Αυτό δηλαδή που κάνουμε είναι να δημιουργούμε ένα ολοκληρωμένο πλάνο -ένα σχέδιο αν το θέλετε- που συνδυάζει και συντονίζει τα διαφορετικά αυτά εργαλεία μεταξύ τους, ώστε να παρέχει μετρήσιμα αποτελέσματα αύξησης πωλήσεων.
Από εκεί και πέρα, αυτό που κοιτάμε –και αυτό που μας ενδιαφέρει- είναι το «conversion rate». Να δούμε τελικά πόσους και ποιους κάναμε να «αγοράσουν» μέσα από τις ενέργειες μας και να συνεχίζουμε να αυξάνουμε σταθερά το ποσοστό αυτό προς όφελος του πελάτη. Όπως είπα και πριν, τον επιχειρηματία στο τέλος της μέρας δεν τον ενδιαφέρει τι έκανες αλλά αν αυτό που έκανες του έχει αποφέρει χρήματα. Διότι, για τον δικό μας κλάδο αυτό είναι και το ζητούμενο.
Σε τι βαθμό έχουν αρχίσει οι τοπικές επιχειρήσεις να εκμεταλλεύονται αυτά τα νέα μέσα;  
Από τη μέχρι τώρα εμπειρία μου, αρκετές είναι αυτές που έχουν αρχίσει να αντιλαμβάνονται τη δύναμη που έχουν αυτές οι μέθοδοι, οπότε προσανατολίζονται σταδιακά προς αντίστοιχες ενέργειες, ωστόσο είναι πάρα πολλές αυτές που διατηρούν στάση επιφυλακτική.
Για να σας προλάβω, το να διαθέτει μια επιχείρηση «σελίδα» στο Facebook δε σημαίνει ότι χρησιμοποιεί το digital marketing. Αυτό που απαιτείται, είναι η σωστή επιλογή των μέσων αυτών αλλά και ο σωστός συντονισμός τους. Εστιάζονται για παράδειγμα μόνο στο Facebook ή μόνο στο να έχουν μια ιστοσελίδα, περιμένοντας αποτελέσματα από τη μία μέρα στην άλλη. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να απογοητεύονται και να μην ασχολούνται ξανά. Έτσι, τους δημιουργείται η εντύπωση ότι το «internet δεν αποδίδει». Αυτό φυσικά, κάνει μακροπρόθεσμα κακό στην επιχείρηση. Μπορεί να έχει, δηλαδή, έναν καλό κύκλο εργασιών λόγω τοποθεσίας ή άλλων ευεργετικών παραγόντων, αλλά χάνει αυτό το παραπάνω κέρδος που θα της επιτρέψει να αναπτυχθεί.
Να μη ξεχνάμε άλλωστε ότι, αυτά που αποκαλείτε «νέα μέσα», πλέον δεν είναι τόσο νέα, αφού σε λίγο θα κλείσουν μια δεκαετία συνεχόμενης ανάπτυξης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

ΣΤΗ RODIAKI.GR