Αποδοτικό Marketing: Λιγότερα έξοδα και μεγαλύτερα αποτελέσματα - Dingo Marketing Team
Δείξε τα όλα
Αποδοτικό Marketing: Λιγότερα έξοδα και μεγαλύτερα αποτελέσματα

 

Στο blog μας παρουσιάζονται διάφοροι τρόποι που αν εφαρμοστούν σωστά μπορούν να βοηθήσουν όχι μόνο στην αύξηση των πωλήσεων αλλά και στην εν γένει εξέλιξη της επιχείρησης. Το ζήτημα είναι οι τρόποι αυτοί να συνδυάζονται για ένα αποδοτικό marketing που γίνεται σταθερά και σταδιακά. Το αρχαίο ρητό “σπεύδε βραδέως” έχει εφαρμογή και σε τέτοια εγχειρήματα.

Οι Gini Dietrich και Geoff Livingston στο βιβλίο τους “Marketing in The Round” αφιερώνουν ένα κεφάλαιο σε αυτό που αποκαλούν “Ένα βήμα τη φορά”. Διαχωρίζουν λοιπόν τις καμπάνιες marketing και ιδιαίτερα όσες αφορούν το promotion σε 3 φάσεις. Τo crawling (μπουσούλημα), walking (περπάτημα) και walking (τρέξιμο). Ο σκοπός αυτής της μεθόδου είναι πρώτον να διασφαλίζεται το χαμηλό κόστος της διαφήμισης μιας επιχείρησης αλλά και η αποδοτικότητα της. Αποδοτικό marketing λοιπόν και όχι απλά «marketing».

To marketing για να γίνει αποδοτικό θέλει υπομονή: Το crawling ή μπουσούλημα, αναφέρεται σε μια στάση ή κατάσταση η οποία πάλλεται μεταξύ της απλής παρατήρησης του ανταγωνισμού και συντηρητικής εφαρμογής ενεργειών προώθησης. Σε αυτό το στάδιο, δηλαδή, το μόνο που κάνουμε είναι να παρατηρούμε στενά τον ανταγωνισμό και να αξιολογούμε ποιες από τις ενέργειες που κάνει αποδίδουν και ποιες όχι. Στη συνέχεια, αφού αποκτήσουμε μια κάποια εικόνα, σχεδιάζουμε τη δική μας καμπάνια, η οποία μπορεί να είναι μια απλή διαφήμιση ή μία προσφορά.

Ακόμα κι αν έχουμε τη δική μας ιδέα για μια καμπάνια που μπορεί να πετύχει, καλό είναι να “βουτήξουμε το χέρι μας στο νερό” για να δούμε αν η θερμοκρασία του είναι κατάλληλη. Αν παραδείγματος χάρη είμαστε αποφασισμένοι να τροποποιήσουμε μια υπηρεσία που παρέχουμε στους πελάτες μας θα ήταν καλό να “δοκιμάσουμε το νερό” ρωτώντας μερικούς από αυτούς για το εγχείρημα μας πριν ακόμα το πραγματοποιήσουμε.

Τέλος το crawling είναι σημαντικό ώστε να έχουμε το χρόνο να παίρνουμε αποτελέσματα από τις καμπάνιες μας εφόσον αυτές έχουμε τελειώσει ώστε να είμαστε σε θέση να αξιολογήσουμε αν τελικά πέτυχε ή όχι.

 

Το επόμενο στάδιο είναι το περπάτημα (walking). Εδώ, λόγω της εμπειρίας που έχουμε ήδη συγκεντρώσει είμαστε σε θέση να κινηθούμε λίγο πιο γρήγορα και να χρησιμοποιήσουμε περισσότερα το ενός μέσα προβολής.

Στη δημοφιλή σειρά των βίντεο “Will it Blend”, ο Chief Marketing Officer της εταιρείας Blendtec ξεκίνησε φτιάχνοντας μικρά βιντεάκια στο Youtube μέσα από το γκαράζ του για να δείξει πόσο καλά είναι τα μπλέντερ που κατασκευάζει η εταιρεία του. Χρησιμοποίησε έτσι διάφορα αντικείμενα τα οποία και άλεθε, από Iphone μέχρι φοσφορίζοντα ξυλαράκια φθορίου, στις συσκευές της εταιρείας. Βλέποντας ότι άρχισαν να γίνονται αρκετά δημοφιλή στον κόσμο του ίντερνετ, άρχισε να “περπατά” την καμπάνια του χρησιμοποιώντας και άλλα μέσα όπως ιστοσελίδα, διαφημίσεις και φυσικά το Facebook. Φανταστείτε τι θα γινόταν αν αποφάσιζε εξ΄ αρχής να εξαπολύσει μια μαζική καμπάνια σε όλα τα μέσα που διέθετε και διαπίστωνε τελικά ότι το concept που επέλεξε δεν ενδιέφερε το κοινό του!

 

Το τρίτο στάδιο, το “τρέξιμο” δηλαδή, απαιτεί να έχουμε φτάσει σε ένα σημείο στο οποίο να μπορούμε να διαχειριστούμε ταυτόχρονες καμπάνιες από διάφορα μέσα, να μπορούμε να μετράμε τα αποτελέσματα τους και φυσικά να μπορούμε να αναγνωρίζουμε τα τυχόν λάθη και να αναπροσαρμόζουμε τις τακτικές μας. Τότε μπορούμε να ασχοληθούμε με το να αυξήσουμε το δίκτυο πωλήσεων μας σε περιοχές που ήδη έχουν λάβει γνώση για μας, να εξυπηρετούμε τους πελάτες μας μέσω internet, e-mail και τηλεφώνου ταυτόχρονα, να προκαλέσουμε τους πελάτες μας να δημιουργούν το περιεχόμενο του blog μας και την ίδια στιγμή να συνδυάζουμε καμπάνιες σε διαφορετικά target groups.

Τέλος, στο ίδιο κεφάλαιο, οι συγγραφείς του κάνουν αναφορά και σε ένα τελευταίο στάδιο, αυτό που το marketing της επιχείρησης “πετάει”. Εφόσον έχουμε βγει αλώβητοι από το τρίτο στάδιο τότε πλέον έχουμε και τη γνώση και την εμπειρία του πως να διαχειριστούμε πολλαπλές καμπάνιες και φτάνουμε στο σημείο να βλέπουμε το marketing ως επένδυση παρά σαν ένα σύνολο εξόδων.